Mei 03, 2011

HoBi ALaM ReAliTi


Selamat petang pada rakan2 diluar sana.... Petang ni, saya nak sembang pasal isu hobi....hobi leh juga dikategorikan sebagai minat / kesukaaan dll. Bagi saya, saya minat membaca buku..... tmasuklah komik Ujang dan Apo... 


Entah kenapa, aktiviti membaca tidak dapat dipisahkan dengan kehidupan saya. Tiap kali pegang buku, pasti tertido.... orang kata, ini sebahagian "Ubat Mujarab" bagi yang mengalami masalah kesukaran untuk lelapkan mata.


Manakala pada hari mnggu, saya lebih suka mengajar... cm biasa, menjadi tutor sambilan untuk bebudak PMR... best gak mengajar subjek sains dan Bahasa Melayu... tapi, ceburi aktiviti mengajar bukannya suatu benda yang mudah, banyak halangan2 dan rintangan yang perlu ditempuhi, antaranya, bersabar dgn karenah bebudak yang bisa menjadikan saya naik darah / naik minyak. Apapun, saya ingin berterima kasih kepada Abg Model, kerana x jemu2 menyumbangkan kaunseling dan motivasi pada saya.


Pada waktu malam pula, saya lebih suka memasak... lebih kurang main masak2 la.... sebab masakan saya amatlah rumit.. macam2 perencah kena tabur... naik bingung dah saya ni. Setakat ni, makanan yang begitu membanggakan saya iaLAH mEE mEggi...... kari kot!!!!!! kadang2 tomyam..... kadang cap sup Ayam.... hah!!! cm ne? ok kan saya.


Dulu, pernah satu ketika, saya memasak kat rumah, demonstrasi masakan depan mak ayah, habis je masak, saya hidangkan pada mereka... dijamah nya makanan oleh mak ayah...... terbeliak mata mak....  Dlm hati saya "eeemmmm.. baru mak tau, begitu hebat anaknya masak, hehe". Last2, saya paksa mak ayah habiskan masakan saya.... dengan arahan autokrasi dan paksaan. 


Pada waktu petang, saya suka bersukan. nak jadikan cerita, saya ni bekas atlet, bukan nak puji diri sendiri, tapi terpaksa puji, hehehe. Stakat main bola tampar, kacang je bagi saya. Lihat lah kekuatan dan kepanjangan lengan saya. Ingat satu cerita, saya pernah main bola tampar gan member saya, namanya Mr. Rimau... Pukul bola x sampai 5 minit, si Rimau dah begang gan saya.. sebab ape??, sebab beliau x dapat nak ambil balingan dan tamparan bola saya. hahaha.


Sekarang ni, minat saya beralih kepada menyelongkar rahsia2 dalam penipuan dunia perdukunan atau perbomohan, gara2 terikut dengan kajian dan minat si Para Normal. Asal jumpa gan en. Para Normal, saya rasa dia ni tok moh... tapi, dia bukan tok moh, tapi pengkaji alam mistik.. Pernah satu ketika, saya bersembang dgn nya sampai berjam2 pasal isu ni... mmg leh tulis dan dibukukan segala maklumat yang disampaikan... mane lah saya tau sgt hal2 cm ni, dulu asyik belajar fizik je... inilah yang dikatakan, ilmu ini luas.... dan ilmu ini tidak boleh diukur dengan kemajuan belajar atau bijak dalam matametik / sains je... dalam dunia sains sosial pun teramat-amatnya penting. 


Nak cite pasal hobi, tapi nak je berceramah dalam penulisan ni, disebabkan rasa lapar yang tidak terhingga, saya mau masak masakan kegemaran saya dulu. Wassalm.... "majulah diri untuk Agama, Bangsa dan Negara". 

2 ulasan:

  1. heheheehheehhehe,.. bukan minat menyanyi ke???

    BalasPadam
  2. menyanyi? tak minat la...takat nyanyi2 kamalia...kakakakakakakaaka~

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...