Februari 23, 2011

TIGA KALI SEMINGGU

membaca adalah jambatan ilmu..
dan semalam saya menghabis kan sisa2 sang malam dgn membaca...
buku yg dibeli bulan lepas yang tak sempat baca..sbb selama ni asyik main kenken je memalam..

buku bertajuk 'Tiga Kali Seminggu' adalah hasil tulisan Dr.Faisal Tehrani..
dalam buku ini ada 15 buah cerita yg mencabar minda..
bukan cerita adventure tapi adalah himpunan cerpen karya Dr.Faisal Tehrani...
cerita2 ini mengandungi ayat yg mudah di fahami dan bukan lah ayat2 yg sarat......

cerita2nya seperti hidup (sebab ada cerita yg sebenarnya adalah pengalaman penulis)...
watak2nya juga hidup dalam otak saya ketika membaca..
situasinya boleh saya rasai, sehingga kan saya boleh menangis pada cerita sedih, marah pada cerita yg berunsurkan politik dan sinis pada masyarakat kita, dan boleh gelak bila tiba pada cerita yg saya kira kelakar juga...

semuanya ada dalam buku ini...
cerita yg saya baca seolah2 saya berada di antara zaman moden dan zaman Rasullulah saw, zaman Adam dan Hawa di turunkan ke bumi dan zaman perang2...
belum pernah lg saya membaca cerita2 seperti ini...dan ianya benar2 bermain dgn emosi saya ketika membaca!

jika anda penggemar buku..
jangan lupa letakkan buku ini dalam senarai BUKU WAJIB BACA anda..
sangat2 menarik dan tidak menyesal selepas baca !
bukankah berkongsi ilmu itu satu perkara yg baik =)


cover buku

untuk review buku ini..boleh layari blog Dr.Faisal Tehrani sendiri..
KLIK SINI






kasutkaripap: benar2 teruja pada setiap buku yg memberikan 'penangan' pada diri saya.... =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...