Disember 09, 2010

PARANORMAL 2


Posisi barisan simetri ini akan memudahkan proses pengikatan oksigen dan oksidasi. Atom besi yang bersifat paramagnetic dan ferromagnetic – dalam molekul hemoglobin yang tersusun simetri tadi akan membuat darah juga bersifat magnetic teratur. Fenomena yang dihasilkan antara lain sebagai berikut :

1. Tubuh manusia akan mengeluarkan medan magnet dan memiliki dua kutub; kutub utara dan kutub selatan.
2. darah bersifat magnet yang mengalir akan menimbulkan medan magnet yang dinamik (memancarkan gelombang electromagnet)

Pancaran medan magnet dari tubuh org tadi akan berinteraksi dengan medan magnet bumi mahupun dari medan magnet yang berada pada org lain. Kemudian, jika dua kutub yang dipancarkan sama arah dengan medan magnet luar, org itu akan tertolak ke belakang. Jika org tersebut membentuk sudut dengan arah medan magnet luar, orang itu juga akan terputar.
Medan magnet yang dipancarkan mampu menginduksi, mengimbas org lain sehingga kelihatan seperti tertarik atau memutarkan tubuh org lain tanpa menyentuhnya.

Hal ini juga terjadi dalam proses penyembuhan. Pancaran gelombang electromagnet dari tubuh seseorang yang mempunyai darah terpolarisasi (polarization) menghasilkan tenaga (panas) dan aura. Pancaran ini dapat ‘dilihat’ oleh org lain melalui satu tuning iaitu inteferens atau resonan dari dua gelombang yang berasal dari kedua org tadi ketika frekuensi mereka sama. Interferen ini akan menjadi laluan informasi antara kedua org tadi. Pada jarak yang jauh, fenomena ini disebut telepati. Sedangkan fenomena biologi akibat polarisasi darah adalah seperti berikut :

1. Darah yg molekulnya teratur dan terpolarisasi akan mudah dioksida, dibersihkan dari sel2 asing. Sel2 organ tubuh yg rosak akan mudah pulih kembali daripada zat2 makanan yang di bawa oleh darah. Ini bermaksud metabolisme kita menjadi lancar.
2. kuman atau virus yang boleh menyebabkan penyakit tidak mampu mendekati tubuh kita kerana akan ditolak oleh medan magnet tubuh.

Bagaimana pula dengan khasiat air yg ‘dibacakan’ dengan doa untuk di minum? Doa pada hakikatnya adalah informasi, pesanan, tenaga yang disimpan ke dalam air yang diberikan khas untuk org2 tertentu. Jika yg meminumnya bukan org yg dimaksudkan dalam doa tersebut, ia tidak akan memberi kesan apa2. Sabda Rasulullah SAW, air zamzam itu berkhasiat sesuai dengan niat si peminumnya.

Menurut Ali bin Abi Talib r.a., Hajarul Aswad kelak di akhirat akan diberikan mulut dan lidah. Ia akan bersaksi bagi org yg pernah menciumnya. Ka’bah juga disusun dari batu2 purba yg menyerap tenaga keimanan org2 yg bertawaf mengelilinginya. Batu2 Ka’bah ini menampung arus tenaga jarak jauh dari semua solat yg kita lakukan (kerana kita menghadapnya sbg kiblat). Tenaga2 ini tadi akan menjadi kekuatan yang dahsyat dimana akan disalurkan doa2 kita dengan cepat ke arsy.



Wallahualam..



disclaimer : Sumber dari buku Mukjizat Sains dalam Al-Quran hasil tulisan Bambang Pranggono & Dini Handayani.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...