Mac 14, 2011

HIKAYAT MERONG MAHASUASA

minggu ni adalah minggu yg sibuk!
saya kena kerja sabtu ahad..
sedang dalam perancangan saya mahu pergi tengok cerita HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA (tajuk entri tu nama pakcik merong mahawangsa..kekekeke)...

akhirnya...hari ahad lepas (padahal semalam)...
saya berjaya menonton cerita yg sedang hangat diperkatakan ini!!!!
oh yeah...
TAHNIAH kepada adik beradik KRU kerana telah berjaya membuat satu filem epik dan yg penting!
tak pernah lagi sy tengok cerita melayu yg ada raaaaammmmaaaaaiiiiii pelakon! whewwww~

ok..saya tak nak komen pasal cerita merong ni ye...
biar la blogger2 atau penonton lain yg review sendiri..puas hati ke tak puas hati...

yg saya nak cakap adalah....
WHY NOT selepas ini KRU adik beradik buat pula cerita tentang pahlawan2 Islam!
wow! mesti best~
semasa dalam panggung wayang saya membayangkan si Stephen sedang melakonkan watak Amir Hamzah..
atau mungkin Sultan Muhamad Al-Fateh...?

geng2 dari china yg datang tu pula..saya sedang bayangkan mereka adalah orang MONGGOL yang datang cuba merebut Baitulmaqdis dari tangan kerajaan Islam!
wahhh! begitu tinggi imaginasi saya..dan saya percaya tiada masalah bagi adik beradik KRU buat cerita pahlawan2 islam kalau cerita merong ni pun sudah memuaskan hati saya!

kalau di barat mereka membuat filem2 perang yg boleh mereka bangga kan...
kenapa kita sendiri tidak bangga dengan pahlawan2 dahulu kala yg telah mempertahankan agama, bangsa dan tanah air kita..
*ye dok?*


jadi......ini pendapat saya..
anda pula bagaimana???????













kasutkaripap:saya bagi beribu-ribu bintang di langit utk cite ini..yg penting KAMAWAS paling beshhh!!!!

4 ulasan:

  1. terbaik la!!!!! hahahaha.... mintak2 la geng kru wat cite amir hamzah or ahmad al fateh.. best kot... cuba bagi kritik krapip kat fb KRU~~~~ hehehee

    BalasPadam
  2. krapip tu menatang ape? hahaha~

    BalasPadam
  3. hahaahhaah.. wah.. best gak krapip.. cm nama masyarakat indo tgh je.. hahaah....

    BalasPadam
  4. cam nama siam je! krapip pan kap...hahahahaha~

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...