Februari 05, 2011

SAYA DAH KAWEN LA !


Tepat 9 malam....saya menaiki bas metro untuk balik ke rumah..encik penjual tiket sengih2 melihat saya naik..maklum lah saya pelanggan kedua bas tersebut..hati resah gelisah tapi terpaksa naik bas memandangkan wang ada ciput je dlm dompet nak naik teksi..saya cuba berfikiran positif..dalam hati berdoa agar lebih ramai lagi penumpang selepas ini..

Tunggu punya tunggu sudah 20 minit..masih belum ada lagi penumpang lain yg naik..driver bas sudah pun duduk di tempatnya..ahh..hati semakin tidak keruan...namun, menjadi lega setelah beberapa minit kemudian 5-6 orang penumpang berlari2 mengejar bas sebelum bas meninggalkan mereka...

Encik penjual tiket pun mula menjalankan tugasnya memungut tambang...
tiba giliran saya....

Encik Tiket : Nak pegi mana ?? 
Cik Saya : Taman Bunga Raya..
Encik Tiket : ohhh..ngatkan pegi Genting Kelang...baru balik kerja ker?
Cik Saya : Ha'a..baru balik kerja..

Tiba-tiba encik tiket menghulurkan tangannya..saya terkejut kerana beliau menghulurkan tgn utk bersalaman..

Encik Tiket : Hai...saya xxxxxxxx (entah la! tak ngat die sebut nama ape).. awak?
Cik Saya : err...saya Sharina...(sambil mengangkat tangan tanda tidak mahu menyambut salam dari beliau..ishh! giler ker nak salam bukan muhrim gue)...
Encik Tiket : ohh...Sarina..dah kawen ker belum ?
Cik Saya : *dengan konfiden* Dah! saya dah kawen! *sambil tangan disorokkan didalam beg..takot2 beliau cek jari gue ada cincin ke tak*..
Encik Tiket : Oh..yeke dah kawen? Anak dah berape ?
Cik Saya : Anak takde lagi..saya baru je kawen..
Encik Tiket : Ohh..maaf2..saya ingatkan masih belajar tadi..muka nampak muda lagi..macam belum kawen..
Cik Saya : eh..tak lah..saya dah kawen dah..saya dah habis belajar 3 tahun lepas.
Encik Tiket : ohh..maaf2...maaf ye..saya cuma nak sembang je..jangan bagitau kat suami awak pula ye..saya cuma nak sembang. Minta maaf...

Beliau pon berlalu pergi ke penumpang lain sambil tersengih-sengih...*kerang busuk agaknya atau tak pecaya cakap gue*...ahh..lantak lah! janji gue selamat...huhu...

Akhirnya saya sampai ke destinasi dengan selamat..
so, kalau naik bas tu lagi maksudnya saya kena ingat
'suami saya dan pengalaman belajar 3 tahun lepas'....
hahahahha...






Kasut Karipap : Tipu sunat =)

2 ulasan:

  1. terbaik lah!!!!! hahahhahahahahah... dpt pahala kot tipu cm tu....

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...