November 09, 2010

TA-TA-BAHA-SE....tatabahasa

Watak I:
Aiman-pekerja sebuah makmal di universiti yg diberi nama sempena nama bapa kemerdekaan negara kita.

Watak II:
Pensyarah-seorg yg berumur lingkungan 40-an, bukan warganegara Malaysia, lbih kurang 5 thn keatas tinggal di Malaysia, fasih berbahasa Malaysia.

Lokasi: Makmal

Masa: opis hour


..........................................................................................................

Pensyarah : Awak pekerja baru di sini? Bila kamu mula bekerja?

Aiman: Ye..sy baru lagi..sy baru start keje minggu lepas. Dah lebih kurang 2 minggu.

Pensyarah: Awak dulu belajar di mana?

Aiman: Dulu sy belajar DEKAT upm...

Pensyarah: DEKAT upm? DEKAT upm atau DI upm?

Aiman: hah?? betul la...sy belajar kat upm...

Pensyarah: Awak tidak boleh tipu saya. Saya belajar bahasa malaysia. Saya sudah lama tinggal di sini, malaysia..dulu saya mengajar DI uniten. (tibe2 bersuara tinggi)

Aiman: erkk......saya belajar DI upm..

Pensyarah: Haaa...itu baru betul. Kamu tidak boleh menipu saya. Saya belajar bahasa. Saya mengajar di uniten 3 tahun. DEKAT dengan upm..itu baru betul...

Aiman: eerrr.....ye..ye...saya belajar DI upm. Baru kerja sini lepas habis belajar..

Pensyarah: DI upm lain kali...bukan DEKAT upm...uniten baru lah DEKAT upm...

Aiman: errr....ye..ye...(sengih saje)

.......................................................................................................


p/s: hahaha...padan muka si Aiman..nama je spm A1 BM, tapi tatabahasa hancus...(sbb dah biase gune bhse pasar maciam ini)..hahahha....kan dah malu ngn org lua...org lua pula yg betulkn tatabhsa kte...

1 ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...