September 24, 2010

PERIGI TIMBA SAMA MENCARI

Haip!

Orang tua2 kata tak elok "Perigi mencari Timba"....tapi sedarkah makcik2 dan pokcik2 yg dahulunya Siti Khadijah yg meminang Rasulullah SAW...kan?
Bagi kasut karipap pepatah org2 tua nie adalah berdasarkan adat semata-mata..kerana agak memalukan jika seorg wanita yg mencari lelaki utk dijadikan suami...

Di zaman sekarang, bilangan wanita sudah melebihi lelaki..dan ramai wanita mengeluh masih bujang hingga hari ini kerana tidak ada lelaki yg berminat atau meng'usha' mereka..
Wanita2 ini kata mereka tidak laku la....hape la...x chantek la...dan mcm2 lg...Bila mereka berkenan dgn seseorg , mereka pendam saja dan tak mau berusaha sbb MALU!

Jadi, wahai para Wanita...jika minat seseorg yg betul2 kamu rasakan layak untuk menjadi calon suami atau jadi suami je la senang, pegi la usha laki2 itu dgn cara yg betul! Minta org tgh yg benar2 kamu percaya serta amanah 'usha'kan...

Kalau laki2 tu tolak setelah kamu doa dan tawakal+...anggap saja kamu x de jodoh dgn nye..apa salahnya kaum wanita yg memulakan dulu jika lelaki itu mereka rasakan baik utk mereka...

"Wanita baik untuk lelaki baik"


p/s: Kasut karipap = perigi....... dan menjumpai sang timba...Alhamdulillah sang timba menerima si perigi usang...Kaedah: secara tidak sedar sbnrnya sang perigi yg memulakan dulu dan di'support' oleh sang timba...Hipotesis: Usaha + Doa + Tawakal = InsyaAllah berkekalan....segalanya ketentuan-Nya.

5 ulasan:

  1. hebat penulisan awk ni........... antar kat dpb... pasti dpt menaNG!!!!! HEHE

    BalasPadam
  2. kite pnh johan pertandingan menulis rencana kajian tempatan la....sekolah rendah..hahha~

    BalasPadam
  3. hehehehe.... awk tgh ingus-ingus lg time tu.. weeeeekkk... haha

    BalasPadam
  4. hahaahaha..ingus2 pun...mantap =p

    BalasPadam
  5. ye la......ye la............ hahahahha

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...